Участь у форум-театрі взяли студенти економічного факультету ЧНУ (#7)
Корупція у
студентському середовищі – наскільки гостро стоїть сьогодні це питання,
спробували розібратися організатори та учасники форум-театру спільно зі
студентами-п’ятикурсниками економічного факультету Чернівецького національного
університету ім. Ю.Федьковича.
Студентам спочатку
пояснили сам принцип дії форум-театру. Цю методику, за словами, Ігоря Баб’юка, сьогодні досить активно використовують як на Заході, так і в
Україні з метою вирішення конфліктів. На сьогодні є навіть асоціація учасників
форум-театрів, які проводять міжнародні конференції, висвітлюють соціальні
проблеми і, фактично, намагаються знайти способи їх розв’язання. «Методика
форум-театру унікальна тим, що насправді вона не дає відповіді, але вона змушує
задуматися, і кожна людина знаходить для себе відповідь сама», – пояснив він.
Форум-театр, який,
насправді, має дуже мало спільного зі справжнім театром, базується на двох
основних речах – ситуації та емоції. У цьому
плані, як зауважив один з організаторів – практичний психолог Ігор Огданський,
він більше наближений до психодрами. Зважаючи на те, що кожен з нас у своєму
житті грає безліч ролей залежно від обставин, завжди є ризик потрапити як у
роль жертви, так і в роль того, хто пригноблює. Завдання форум-театру, який ще
називають «театром пригноблених», –
показати, як не стати ні жертвою, ні переслідувачем та подивитися, які є
альтернативи.
Увазі глядачів
представили міні-виставу «Ситуація в гуртожитку». За сюжетом
студентка-першокурсниця потрапляє у ситуацію, коли на неї починають чинити тиск
старші сусідки по кімнаті, а також виникає конфлікт із комендантом гуртожитку
через порушення правил. Діяти за загальними «правилами», давши хабар, чи
дотримуватися своїх принципів і опинитися на вулиці? Або, можливо, знайти
якийсь інший спосіб вирішити це питання? Дати відповіді організатори
запропонували глядачам.
Окрім аналізу дій
персонажів студенти також обговорювали загальні речі: що відчуває людина, яка
бере хабар, який імідж вона собі створює, які наслідки це за собою тягне, і
навпаки – які емоції переживає людина, що відмовляється чинити корупційні дії.
П’ятикурсників закликали з різних позицій дивитися на ситуації, добре зважувати
свої вчинки і пам’ятати, що хоча рухатися «проти течії» складно – водночас це
можливо.